Известие

Collapse
No announcement yet.

Отново въпрос за маслото

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Отново въпрос за маслото

    След много задълбочено четене няма тема във форума която да казва какво масло е по-доброто за ТС а дори и в добрите сервизи постоянно слушам "абе слагай квото и да е стига да е 10в 40.....шел, елф, волф"
    По стечение на обстоятелствата при мен стана точно така - сложих шел 10в40 защото нямаха никаква селения а колата я взех с масло под минимума и ме беше страх да я карам повече така,мислех че го гори а то сигурно не е било сменяно 30 000 защото беше много черно а новото след 3000 още е прозрачно и нивото все си седи на средата (4.5 литра ми сложиха).
    И както и да е навивам се оня ден да го източа и да го сменя но преди това почвам да се образовам
    1. Отказах от Селения 20к защото минавам по малко километри и мисля че визкозитета ще му се скапе докато стане време за смяна а 20к да го сменям на 9-10 к накрая на годината не знам.... кажете вие....
    2.Харесвам си селения голд 10в40 викам ще си я сменям на 9-10 к приемлива цена всичко ок, после гледам 2-3 отзива хора които източили глд след 4к километра горяла го повече, вариатора тракал много бързо губило визкозитет....не било правилната селения за 156

    3. Харесвам някакво yacco 10в40 добри отзиви добра цена почти няма недоволни и после стигам до теми от които разбирам че едва ли не никой не слага 10в40 на туин спарк защото двигателя на 10 год. бил друг и т.н. а гледам лепенката на капака пише да се слага 10в40 още когато е била нова и има много инфо че е по добре да се слага 15в50 или 5в50 но знам че има разлика между полу и пълна синтетика и минерално и се обърках и незнам какво масло да си взема...
    Някои сигурно ще каже пробвай 2-3 вида и което ти пасне ама то тея проби добри ли са за двигателя....имам сервизна книжка и колата е карана само с 10в40 но интересно не пише марка на маслото...
    Като цяло колата е на малко км, за 1.6 много добре върви, харесва ми на магистралата от време на време да правя 180-90 защото виждам не се тормози особено (дълги скорости имат май тея алфи)и гледам да се образовам да сложа добро масло за да не стане фал с двг-то
    Всеки съвет ще е от полза
    Last edited by SportwagonAzzura; d.m.y г., 01:16.
    156 Sportwagon 1.6 TS 00'

  • #2
    За две смени и кхм 16,000км с Мотул 10в40 не съм имал проблеми. Гори по малко, но говорим за 15 годишен мотор все пак.
    '98 Alfa Romeo 156, 2.0TS LPG
    '05 Audi A6 4.2i

    Comment


    • #3
      Сложна тема си почнал с сложни отговори щом не го гори си сложи пак 10w40, ако си състезател сложи си 5w50 или 10w60 и така
      156 2.4JTD 136+ PS

      Comment


      • #4
        На бензинова Алфа,каквото и да и сложиш ще го гори.
        Разхода на масло зависи от това,колко ти е в час мотора.
        Естествено м/у различните ментета на пазара има различно качество.Аз съм доволен от Yacco 10В40 мисля ВХ 500 или 600(по-високия клас).От рейсинг масло не виждам смисъл особенно зимата да не кажа и лятотоосвен,ако не караш при някакви оптимални режими.
        Иначе Селенията не е нищо особенно,но не бих карал масло повече от 9 - 10 000,колкото и пробег да му дават.
        Няма масло,което да съм тествал и след 5 -6000 км да не става течливо и да го гори в диапазона 15-20 лв за литър.
        Last edited by zaryto; d.m.y г., 04:49.
        Brera 2.4 JTD 20v, 147 1.6 16v Ex, GT 1.9 16v Multijet Ex, 147 1.9 16v Multijet Ex, 147 1.9 8v JTD Ex, 145 1.6 Boxer Ex
        За ортодоксалните “Алфисти” друг мотор освен боксера не съществува!!!

        Comment


        • #5
          Истинските масла се сгъстяват към края на експлоатацията си.
          Не всички, които се скитат, са изгубени.

          Comment


          • #6
            Аз пък се обзалагам, че Шел-а, с който си в момента е минерален. Тези масла не са подходящи за този мотор. Селениа голд също.

            Comment


            • #7
              Карай си с 10w40 и не се занимавай с глупости! Рейсъри ми били с кошници на по 15 години дето са готови да се окотят всеки момент.... Аз съм с Agip Eni 10w40 от Венци и съм доволен.
              www.t-auto.bg

              Носачи ATEC, Авточасти, Масла Bardahl, Motul, Castrol, Mobil < - клик

              Comment


              • #8
                Добре,ще остана с 10в40 но по-качествено.....искам да споделя също че до преди седмица колата се караше много внимателно заради повреда в дебитомера и маслото уж си седеше на средата и беше кристално но от една седмица се радвам на новия дебитомер и често карах с големи скорости на малки предавки от типа 3та 140 и т.н но никога над 7000 об. абе накратко за 350 км от средата на щеката маслото е отишло на минимума и е осезаемо по черно което като количество сигурно е литър та повече няма да се хваля че дарака ми не гори масло ....а нито пуши във високите , двигателя е сух барут и няма масло при свещите и т.н....
                Ще гледам да сложа yacco 10w40 по скоро и ще видя как е.
                Edit: някой знае ли при критична липса на масло светва ли лампата за маслото на таблото
                Last edited by SportwagonAzzura; d.m.y г., 21:40.
                156 Sportwagon 1.6 TS 00'

                Comment


                • #9
                  Щом често караш със 140 на трета, маслото няма голямо значение...
                  Не всички, които се скитат, са изгубени.

                  Comment


                  • #10
                    Трябваше да се изпробва дали работи добре новия дебитомер
                    А и винаги те чопли да пробваш горе долу как върви една нова кола и без да си рацер. на магистралата направи 170 на 4-та и почти 200 на 5-та което е повече от задоволително
                    Без да спамя излишно направо ще пиша като го сменя маслото и мина някой и друг километър....
                    А сега се сещам че сложих и добавка на бизол за почистване на инжекторите но едва ли има общо с горенего на масло
                    156 Sportwagon 1.6 TS 00'

                    Comment


                    • #11
                      Щом маслото е било под минимума, когато си я купил може и да го е изгорила в по- кратки срокове.
                      Не всички, които се скитат, са изгубени.

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                        Щом често караш със 140 на трета, маслото няма голямо значение...
                        Напротив, точно тогава има голямо значение!!!
                        sigpic
                        Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
                        156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
                        147 JTDm 140-Малката манекенка
                        GT- JTDm 150

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от haljscho Покажи съобщение
                          Напротив, точно тогава има голямо значение!!!
                          няма нужда да ми обясняваш, знам всичко за двигателите.
                          Не всички, които се скитат, са изгубени.

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                            няма нужда да ми обясняваш, знам всичко за двигателите.
                            Тва е похвално, но явно за маслата не знаеш мнго!
                            sigpic
                            Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
                            156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
                            147 JTDm 140-Малката манекенка
                            GT- JTDm 150

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от haljscho Покажи съобщение
                              Тва е похвално, но явно за маслата не знаеш мнго!
                              според теб, като изявен спец по маслата къде е отишло първото масло?
                              сетих се- предишния собственик е карал по магистралата на втора със 180.
                              Колата гори масло и без да я караш екстремно.
                              Не всички, които се скитат, са изгубени.

                              Comment

                              Working...
                              X